Thursday 29 March 2012

Bodyguardku diimunisasi..

Rabu 28.3.2012, selain membawa Belang Muda bersunat aku juga membawa 4 ekor bodyguardku untuk divaksinkan. Dah setahun lebih budak-budakni tak menaiki kereta, nampaknya mereka tak selesa dan si Comat mula menampar-nampar si Emy dan si Mikey..


Tak sangka si Comat jadi stress bila naik kereta, selalunya dialah yang bersopan santun..mungkin Comat tak suka dikurung dalam sangkar beramai-ramai..pot...pet...pot...pet aku marahkan si Comat sepanjang perjalanan,,takut ada mata yang cedera terkena cakaran si Comat...tak pasal-pasal nanti buta mata macam Miss Linie..
 

Selalunya si Emylah yang paling bising sekali apabila menaiki kereta..dah kena tampar dengan si Comat..si Emy tak berani untuk membuka mulutnya..kehkehkeh..


Si Epy dan si Mikeylah yang paling baik..duduk diam dan tak banyak ragamnya.






Apabila sampai diklinik, Belang Muda disuntik dulu untuk dipengsankan. Kemudian barulah divaksinkan budak berempatni..


Si Mikey agak ketakutan apabila mendengar derap tapak kasut En.Abd. Malik


Si Emy memang tak tahu takut..bila tengok Emy teringat si Tabs (kucing Dr.Chan - My Animal Care). Emy budak yang sangat bijak macam Tabs..

Perjalanan balik terpaksalah Si Comat diasingkan di dalam carrier Belang Muda..bimbang dia akan menampar-nampar yang lain...Belang Muda pula dibaringkan di seat belakang..VVIP seat..bolehlah,, sebab dia pengsan masatu..
 
****
Korang sihat, hati mummypun senang,,kalau korang sakit,, hati mummy selalu tak senang...semoga semuanya dilindungi dari penyakit yang merbahaya dan perkara-perkara yang merbahaya...  















No comments:

Post a Comment