Thursday 23 February 2012

BULAN dan Dr. Rajes

Isnin 20.2.2012 aku telah membawa BULAN bertemu Dr.Rajes, doktor yang merawat BULAN ketika BULAN mempunyai peluang yang amat tipis untuk hidup. TQ doktor...jasamu BULAN akan kenang sampai bila-bila...



Dr.Rajes terkejut dengan perubahan BULAN..tak sangka BULAN boleh melawan penyakitnya..luka-luka di kaki, telinga dan hidung hampir 100% sembuh...dan BULAN bertambah cantik..nampaknya BULAN telah menceriakan Dr.Rajes pada hari itu...sepanjang bertemu BULAN Dr.Rajes tak henti-henti senyum..(maklumlah kes BULAN adalah kes yang paling kritikal yang pernah Dr.Rajes rawat)









BULANpun macam takut-takut jer..mungkin dia takut ditinggalkan di klinik lagi.InsyaAllah.. BULAN tak akan duduk di klinik lagi...semoga BULAN terus sihat..


Sebelum balik Doktor bekalkan BULAN Vetri-DMG immune booster dan antibiotik untuk selsemanya. BULAN juga dapat hadiah 1 tin ZD dari Dr.Rajes. Akan berkunjung lagi ke klinik Dr.Rajes apabila BULAN sihat sepenuhnya nanti untuk di spay.



****
Walaupun tak pandai bercakap tentu BULAN sangat-sangat berterima kasih dengan Dr.Rajes kerana berusaha memberi peluang kedua untuknya hidup di dunia ini (semuanya dengan izin Allah). Apakah yang akan kita lakukan apabila kita diberi peluang kedua,,tak kiralah peluang untuk hidup setelah hampir mati, peluang untuk senang setelah lama hidup dalam kemiskinan, peluang sihat setelah lama menderita sakit, peluang untuk berbuat baik setelah lama hidup dalam kesesatan dan peluang bercakap benar setelah lama kita berbohong???? Semoga kita tidak mensia-siakan peluang yang ke-2 ini. 

No comments:

Post a Comment